Par mani

Mans fotoattēls
Rīga, Latvia
AFS ir starptautiska nevalstiska bezpeļņas brīvprātīgo organizācija, kas nodrošina starpkultūru mācīšanās iespējas, lai palīdzētu cilvēkiem attīstīt zināšanas, iemaņas un sapratni, kas nepieciešams, lai radītu taisnīgāku un mierpilnāku pasauli.

otrdiena, 2011. gada 9. augusts

Ikgadējais brīvprātīgo samits. Šogad - Portugālē!

Ik gadu no AFS 40 000 aktīvo brīprātīgo tīkla visā pasaulē tiek izvēlēti brīvprātīgie, kuri dodas uz kādu no Eiropas valstīm, lai tiktos ar brīvprātīgajiem no visas pasaules. Teju nedēļu ilgajā samitā dalībnieki veic grupu darbus un diskusijas par AFS ikdienišķā darba pieredzi, kvalitātes celšanu, un apkārtējai sabiedrībai svarīgām lietām.

Šogad sammits (Volunteer Summer Summit - http://www.efilsummersummit.org/2011/) notiks Eiropas Dienvidos - Portugālē. AFS Latvija par semināra dalībniekiem šogad izraudzījušies Rīgas nodaļas brīvprātīgos Artūru Pūri, Madaru Rudzīti un Matīsu Lāci. Par vienu no 250 dalībnieku sammita rīkotājiem izraudzīta arī AFS Latvija ilggadējā brīvprātīgā, nu arī brīvprātīgo attīstības koordinatore birojā Karlīna-Anna Vīksna.



MATĪSS: 

"Šogad EFIL vasaras samits notika saulainajā Portugālē netālu no neliela ciematiņa ar nosaukumu Odemira. Un ja kādam interesē konkrēti vietas nosaukums tad tas bija Zambujeira do Maar. Tā kā es jau šogad piedalos savā 2 vasaras samitā tad savas domas nepavisam neesmu mainījis par šo pasākumu. Tagad esmu sapratis, ka šis pasākums manī un citos AFSiešos izraisa atkarību un ka šī ir lieta ko nevar laist garām.

     Tam ir vairāki iemesli:
  1. Veco draugu satikšana
  2. Jaunu draugi
  3. Jaunu zināšanu iegūšana pateicoties burvīgajiem EPot treineriem un viņu sagatavotajiem ''workshopiem'', jeb darbnīcām
  4. Jaunas valsts apskatīšana. Šogad tā bija Portugāle un pagājušogad Ungārija
  5. Motivācijas nostiprināšana
  6.Foršajiem vakariem
    un vēl un vēl........................................

VSS manā dzīvē nu jau gandrīz ir kļuvis par vasaras vai pat visa gada ''naglu''. Tādu pasākumu kā šo es visiem AFS brīvprātīgajiem ieteiktu par visiem 100%. Un kā jau ierasts šogad samita noslēguma ceremonijā stafete tika nodota tālāk un tad jau tiekamies visi nākamgad Latvijā.

Tas tā īsumā un pievienoju šo video, kas to visu izskaidro."


MADARA:

"Jau iekāpjot autobusā Lisabonā, es sapratu, ka esmu īstajā vietā. AFSieši pēc definīcijas ir atvērti, aktīvi, oriģināli un interesanti, tāpēc, pat par spīti tam, ka 2 Latvijas brīvprātīgie tobrīd maldījās pa Portugāles dienvidiem un vēl 1 domāja gudras domas, ko un kā mums rādīt un stāstīt, es nejutos vientuļa.. nekad.

Draudzības un dalīšanās sajūta mani tā arī nepameta- gan tad, kad VSS ietvaros runājām par AFS pieredzi, gan tad, kad piedalījāmies tradicionālā portugāļu māju krāsošanā, gan tad, kad kopā ar vēl 6 brīvprātīgajiem no 5 citām valstīm pēc VSS meklējām un atradām gan kolorītu pansiju vecas mājas bēniņos, gan savdabīgas ainas Lisabonas ielu pudurī.

Šī kopības sajūta laikam jau arī ir tas, kas mums, visiem AFS brīvprātīgajiem, kopā deva iedvesmu un jaunu skatu uz mūsu mērķi- mieru un toleranci, ko pavisam reāli sapratu tad, kad 22.jūlijā centos atbalsīt norvēģu brīvprātīgos pēc šausminošajiem uzbrukumiem Oslo un Utoya salā.

Manā koferī, ko vedu mājās no VSS, ir ne tikai tukša saules aizsargkrēma pudelīte un suvenīri no gandrīz 29 valstīm, kuras bija pārstāvētas VSS, bet arī jaunas zināšanas par to, kā reāli uzlabot AFS Latvija darbību, un pavisam cita motivācija, jo tagad patiešām varu teikt, ka esmu AFS ģimenes daļa."







ARTŪRS:


"Uzreiz varu teikt AFS un VSS- tā ir atkarība. Ļoti pozitīva un patīkama atkarība. Jau dodoties uz samitu viss sāka ritēt AFS garā t.i. nelielas nobīdes no plāna ceļošanas ziņā, kuras izvērtās saulainās Portugāles dienvidu apskatē un 15 km pastaigā pa nezināmu ceļu nekurienes vidū. 

Samits mani uzlādēja ar jaunām idejām un veiksmīgi pavadītu laiku, kas man tagad ļauj teikt, ka man ir draugi gandrīz katrā Eiropas valstī. Pirmoreiz būdams VSS, jutos pārsteigts, kā vienlaicīgi var apvienot tik veiksmīgi semināru ar milzīgu ballīti, jo dienas laikā notiek workshopi, bet vakarā ir lieliskākas sarunas, dejas kopā ar draugiem no visas Eiropas. AFS tā ir viena liela ģimene!
J
Jau pirms VSS es biju gatavs krist un celties kopā ar AFS, bet tagad tā sajūta jau man ir pašam neizskaidrojama. Es neredzu beigas savām brīvprātīgā gaitām tieši AFS.  Un arī sajūta, ka AFS misija ir nepieciešama tagad vairāk, nekā jebkad iepriekš, auga simtskārtīgi, redzot, ka šādi, mazliet fanātiska, daži teiks utopiska sapņa atbalstītāji un sekotāji kā miers, ir ne tikai Latvijā, bet arī visā pasaulē! ES teikšu: tas ir realizējams! Es gribu mainīt Pasauli!!!
No samita braucu mājās ar ļoti daudzām idejām gan kā uzlabot savas darba spējas kā treneris, gan arī, kā uzlabot nodaļas darbu. Kā arī iepazinos ar jauniem cilvēkiem, treneriem, kas ļoti labprāt arī vēlētos ieguldīt AFS Latvija brīvprātīgo darbu spēju attīstībai. Personīgi par sevi - mans tuvākais plāns un ideja, ko esmu gatavs realizēt ir Starpkultūru dialoga dienas koncepts un pasākuma plāns.

Un , protams, ja kāds vēlas uzzināt sīkāk, kā var pavadīt labu nedēļu un dzirdēt nedaudz neticamu stāstu par to, kā izdzīvot Portugālē ar 5€ nedēļu, vai vienkārši vairāk papļāpāt par VSS, tad droši mani var man zvanīt vai rakstīt. :)"


KARLĪNA:


"Esmu viens no, kā paši sevi saucam, VSS Veterāniem - tiem, kas apmeklējuši šo pasākumu katru gadu kopš pirmā samita 2008.gadā Francijā. Jāsaka, VSS apmeklēšana man kļuvusi liktenīga - informācija un atziņas, kuras ieguvu 2008.gada pasākumā, deva man tādu iedvesmu, ka izlēmu atstāt esošo darbu, lai pievērstos AFS attīstībai ne tikai pēc darba laika brīvprātīgi, bet arī pilnu darba laiku, dodot atpakaļ iegūtās zināšanas maksimāli iespējamā apjomā.

Toreiz, ieraugot, kādai AFS ģimenei jāizskatās patiesībā, sapratu arī, ka gribu to parādīt Latvijai - gribu, lai VSS notiek kādu dienu Latvijā! Atgriežoties mājās, griezos pie EFIL pārstāvjiem, lai noskaidrotu - kas vajadzīgs Latvijai, lai šis sapnis piepildītos. Bez visām tehniskajām detaļām, svarīgākais, lai pasākums Latvijā izdotos - stabils brīvprātīgo tīkls. Tādu brīvprātīgo, kas gatavi ziedot savu personisko laiku, gatavi pildīt uzdevumus, kurus apņēmušies, gatavi uzņemties atbildību par saviem vārdiem un rīcību.

Pagājuši trīs gadi - EFIL izlēmis, ka AFS Latvija pierādījusi savu gatavību šī pasākuma organizēšanai - 2012.gadā VSS notiks Latvijā, mobilizējot visus AFS cilvēkus ne tikai AFS ikdienas darbiņu veikšanai, bet arī šī apjomīgā pasākuma realizēšanai. Es saku - šis gads no mums visiem prasīs maksimālu atdevi - šī pasākuma, kā arī AFS Latvija organizācijas darbības uzturēšana prasīs ikkatra brīvprātīgā apzinīgu ieguldījumu visa turpmākā gada laikā. Tikai un vienīgi no katra viena brīvprātīgā ieliktā darba atkarīga AFS ģimenes uzturēšana un misijas realizēšana visos tās aspektos mūsu Latvijā. Laiks sākt atgriezties no atvaļinājuma un sev pajautāt:"Ko ES varu šobrīd darīt, lai sniegtu ieguldījumu to vērtību attīstībā Latvijā, kuras saskatīju caur AFS pasauli?" Mums izdosies! Es zinu! :)"


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru